ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 330 環境総合研究センター(Research Center for Sustainability and Environment)
  2. 331 研究年報
  3. 013巻01号(通巻13号)

持続可能な社会の構築とこれからの環境・エネルギー教育 : 国連人間開発指数(UN/HDI)1 位のノルウェーから日本の教育への示唆【論文】

http://hdl.handle.net/10441/14906
http://hdl.handle.net/10441/14906
0dc82e01-8f8b-4255-8584-cdbfb87151d4
名前 / ファイル ライセンス アクション
fujioka_nenpo13-2016.pdf fujioka_nenpo13-2016.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-09-06
タイトル
タイトル 持続可能な社会の構築とこれからの環境・エネルギー教育 : 国連人間開発指数(UN/HDI)1 位のノルウェーから日本の教育への示唆【論文】
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 environmental education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Norway
キーワード
主題Scheme Other
主題 education for sustainable development
キーワード
主題Scheme Other
主題 UN/HDI
キーワード
主題Scheme Other
主題 geoscience education
キーワード
主題Scheme Other
主題 energy policy
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 藤岡, 達也

× 藤岡, 達也

藤岡, 達也

Search repository
糸乗, 前

× 糸乗, 前

糸乗, 前

Search repository
大山, 真満

× 大山, 真満

大山, 真満

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 フジオカ, タツヤ
著者(ヨミ)
姓名 イトノリ, サキ
著者(ヨミ)
姓名 オオヤマ, マサミツ
著者別名
姓名 Fujioka, Tatsuya
著者別名
姓名 Itonori, Saki
著者別名
姓名 Ohyama, Masamitsu
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we reconsider the development of educational and teaching materials concerning the current energy situation in Norway and the Norwegian natural environment, and its importance for future Japanese environmental education and energy education. From the viewpoint of science education, there are many kinds of important nature-related sights and natural phenomenon in Norway that are not seen in Japan. Especially, these will be sutable teaching materials for the Japanese Geoscience education.
Moreover, in order to develop ESD in Japan, Japanese should take note of the current energy situation in Norway. In particular, when it comes to energy and the environment, Japan has to reconsider the relationship between science, technology and society in the wake of the 2011 Great East Japan Earthquake and Tsunami. With regard to its energy problems, Japan need to learn from the energy politics of Norway in the wake of the Fukushima Daiichi nuclear plant accident.
Common points also exist in the educational reforms in Japan and Norway, but many Japanese do not know the current state of the Norwegian education system, so Japan has to collect information about Norwegian education.
Lately, it is true that Japan has taken appropriate measures as a result of international educational investigation, but UN/HDI has taken a different approach than the Japanese education system has. From now on, it will be very important to discuss HDI with future students.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 滋賀大学環境総合研究センター研究年報, 第13巻第1号, pp. 39-47
書誌情報 滋賀大学環境総合研究センター研究年報

巻 13, 号 1, p. 39-47, 発行日 2016-07-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-1881
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12006393
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Future environmental and energy education for sustainable society development: Suggestion to Japanese education from the viewpoint of UN/HDI 1st Norway
出版者
出版者 滋賀大学環境総合研究センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Departmental Bulletin Paper
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 17:05:25.647152
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3