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  1. 220 経済経営研究所(Institute for Economic and Business Research)
  2. 222 Discussion Paper
  3. Series E

Stimulus to change every individual for reducing CO2 emissions: A survey experiment

http://hdl.handle.net/10441/00016082
http://hdl.handle.net/10441/00016082
1245ad63-1033-4490-bc90-916e078faea6
名前 / ファイル ライセンス アクション
DPE2MoriKyouiYamashita.pdf DPE2MoriKyouiYamashita.pdf (961.3 kB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2020-06-01
タイトル
タイトル Stimulus to change every individual for reducing CO2 emissions: A survey experiment
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者 Yamashita, Hideki

× Yamashita, Hideki

en Yamashita, Hideki

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Kyoi, Shinsuke

× Kyoi, Shinsuke

en Kyoi, Shinsuke

Search repository
Mori, Koichiro

× Mori, Koichiro

en Mori, Koichiro

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ヤマシタ, ヒデキ
言語 ja-Kana
著者(ヨミ)
姓名 キョウイ, シンスケ
言語 ja-Kana
著者(ヨミ)
姓名 モリ, コウイチロウ
言語 ja-Kana
著者別名
姓名 山下, 英輝
言語 ja
著者別名
姓名 京井, 尋佑
言語 ja
著者別名
姓名 森, 宏一郎
言語 ja
著者所属
en
The Institute for Economic and Business Research Shiga University
著者所属
en
The Institute for Economic and Business Research Shiga University
著者所属
en
Faculty of Economics, Shiga University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 It is crucial to change the behaviour of individuals to reduce CO2 emissions. The goal of this study was to conduct a survey experiment to identify factors that can change the environmental friendliness of individuals in terms of values, belief, concern, controllability, attitude, intention, and behaviour and to use the data to test the hypothesis that providing information about the amount of CO2 emissions attributable to an individual motivates him/her to reduce that amount. The subjects were 102 students at Shiga University in Japan. They were provided with communication opportunities, information about individual or group CO2 emissions, and information about a threshold value provided in the Paris Agreement. The results of this study indicate that knowing the amount of one’s CO2 emissions can improve that person’s environmental friendliness in terms of concern, attitude, intention, and behaviour. Therefore, such information should be provided to every individual (i.e., consumer) to reduce CO2 emissions.
言語 en
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 Discussion Paper, Series E, No. E-2, pp. 1-17
言語 en
書誌情報 en : Discussion Paper, Series E

号 No.E-2, p. 1-17, 発行日 2020-05
出版者
出版者 The Institute for Economic and Business Research Faculty of Economics,Shiga University
言語 en
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Technical Report
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Ver.1 2023-05-15 16:01:11.681966
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